Sunday, February 7, 2010

Mahfuz buat lawak

Aku gelak besar malah bukan aku saja yang gelak, seluruh ahli keluarga aku pun gelak bila si ma*puz buat lawak. Tah macam mana, si "nak ma*puz" ni tiba tiba jadi balaci nikjid untuk huraikan apakah maksud sebenar nikjid bila tiba-tiba orang tua tu bercakap soal muzakarah dengan UMNO. Dahlah orang tua tu mengigau, sima*puz tiba-tiba bertempik menyatakan tujuan sebenar nikjid.

Yang aku tergelak tu bukan apa. Yang nikjid cakap tu pada aku dah tak ade nilai berita. Takkan orang mengigau pun ada star value. Yang lawaknya adalah sejak bila pulak sima*puz ni jadi juruhurai nikjid. Yang aku tau, sima*puz ni tak dikelanipun oleh nikjid. Masakan semua bloggers dah lupa apa yang nikjid cakap bila sima*puz mintak supaya ariffahmi letak jawatan berkuatkuasa serta merta. Kan nikjid kata 'sapo dia mahfuz tu yang pandai-pandai suruh letak jawatan". maknanya, dimata nikjid, ma*puz ni langsung tak ada nilai. Sposen pun tak laku. Alih-alih, ma*puz dah jadi juruhurai nikjid.

Soalnya, adakah nikjid dah lantik dia atau sima*puz dah benar-benar nok "goal" hingga rasakan perlu untuk meminta sufaat nikjid.......

Politik memang game yang semua mungkin, tapi takkan lah yang takde value pun nak jadi star.... wallahhua'lam.

Seperkara lagi yang aku tak setuju dengan sima*puz ni adalah bila dia cuba ungkitkan tentang kebocoran maklumat keselamatan negara kepada negara tertentu. Buat apa nak ungkit lagi. Bukan ke DS Dr Zahid dah cakap, semuanya diselesaikan secara dalaman. Kalau dah selesai, nak ungkit apa lagi.
Tunggulah bila sima*puz jadi menteri pertahan dalam kerajaan PR (pakatan rapuh) pimpinan Anu....waaa Al-jab. Bolehlah diuruskan dengan cara yang mereka suka. Mungkin boleh guna KY Jelly supaya lebih licin dan mudah selesai.

Tapi dalam hal ni, aku pun geram jugak dengan DS Dr Zahid. Buat ape lah nak hebohkan berita tu, kemudian maklumkan yang PM mintak supaya selesaikan secara dalaman. Tab boleh ke Zahid maklumkan dulu pada PM dan selesaikan tanpa digembar-gemburkan penglibatan pegawai tentera tertentu. Benda mudah macam tu pun dah tak dapat urus. Itu belum lagi pasal engin F5E. Mulanya berpuloh juta, kemudian ratusan ribu je. Takkan Zahid tak boleh dapat maklumat yang benar untuk dimaklumkan kepada rakyat sebelum benda tu jadi isu nasional.

Dalam pada PM "berkira-kira" untuk bubar kabinet, kedudukan zahid pun perlu di'kira-kira' juga. Dah ada beberapa kes yang dah jadi liability pada kerajaan. Mungkin boleh berkira-kira untuk letak orang lain disitu.

Renungkan lah.....

No comments:

Post a Comment